"Eleverna ges inte tillräckligt inflytande över utbildningens utformning, utifrån stigande ålder och mognad." Men visst finns det ljus i mörkret. Vi, Sara och Johnny, vet att det går alldeles utmärkt att få till en större delaktighet bland våra medarbetare. Det som behövs är att man som pedagog vågar tänka lite annorlunda......Man måste våga gå från traditionell till att bli entreprenöriell....och det handlar om att ta det första steget över EPL-tröskeln.
Om vi utgår från vårt eget sätt att förhålla oss till lärandet... kan man nog säga att det har hänt massor....Det entreprenöriella förhållningssättet gör att problemlösning, kritisk granskning och argumentation finns med som en naturlig del av våra pedagogiska liv men faktiskt också i våra privata liv.......
Och det här gör att våra medarbetare vet att det är högt i tak när man jobbar EPL....Men det är också det som skapar det egna drivet och de goda betygsresultaten.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar