Att 9C och 9E har jobbat entreprenöriellt i so-ämnena under hela läsåret har väl ingen av våra "medarbetare"missat......Men det som kanske inte är lika självklart är själva begreppet ENTREPRENÖRIELLT LÄRANDE.
I dag gjorde vi två genomgångar och försökte räta ut vad entreprenörskap i praktiken egentligen innebär. Inte nog med det....det blev det lite uttalsträning också.....entreprenöriellt lärande är varken lätt att säga eller att stava. Men skam den som ger sig......
Nu vet alla våra femtio medarbetare att so-ämnena och det entreprenöriella förhållningssättet hänger ihop på Bergvreten......dessutom har man förstått att man själv måste visa mod, tasigförsamhet och en stor portion vilja för att lyckas.
Ännu en gång kan vi, Sara och Johnny, konstatera att vi flera gånger i veckan möter ett femtiotal tonåringar som verkligen vill arbeta med de samhällsorienterade ämnena....och det märks genom att vi har svårt att sluta i tid. Man vill helt enkelt fortsätta lite till.
Det här med sammanhängande tid är någonting som vi behöver hitta en bättre lösning på.......vi har ett nytt schemaförslag på gång...........Och sen är det bara att hoppas att förslaget faller i god jord.
Men å andra sidan........vi är ganska säkra på att även våra chefer vill vara med på det entreprenöriella tåget.............
För vilken chef vill stå utanför och bli kallad för traditionell .....nu när man har chansen att utvecklas och bli mer entreprenöriell?
Men en so-timme med entreprenörskap på schemat betyder också att man måste få tid för att utföra sina uppdrag.....här är Linn, Michaela och Lucas i fullgång med både geografi och religion...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar